Ce sa alegi - proteine sau aminoacizi?

Proteine sau aminoacizi?

Suplimentele proteice si aminoacizii ofera rezultate complet diferite.

Proteinele cresc aportul total proteic si contribuie cu un numar mare de calorii astfel sunt ideale pentru crestere in masa musculara, refacere musculara sau pot fi folosite ca inlocuitoare pentru mese in diete.

Aminoacizii actioneaza mult mai specific si au efect asupra unei parti a metabolismului. Un aminoacid poate avea efect asupra creierului sporind atentia si orientarea iar altul poate creste performanta musculara.

Metabolismul proteinelor

Proteinele intra in organism prin circuitul sanguin ca aminoacizi unici, apoi celulele din intreg organismul preiau acesti aminoacizi pentru a creea proteine noi. Daca organismul nu are destule resurse dintr-un anume aminoacid proteinele noi nu pot fi produse.  Intensitatea antrenamentului are un impact major asupra necesarului de proteine noi pe care organismul le produce.

Un singur lucru ramane neschimbat : pentru a te asigura ca organismul tau poate produce toate proteinele vitale trebuie sa consumi zilnic o cantitatea necesara de aminoacizi esentiali.

Valoarea proteinelor complete

Suplimentele proteice produse din derivate de lapte (zer sau cazeina), albus de ou sau soia sunt surse de proteina de calitate care contin toti aminoacizii esentiali. Proteinele complete asigura necesarul crescut de proteine al sportivilor.

Aminoacizii NU asigura necesarul zilnic de proteina si in cantitati mari pot crea un dezechilibru metabolic. De exemplu, consumul excesiv de leucina va scadea nivelul de isoleucina si valina din organism. Conform studiului din mai 2014 “Journal of the International Society of Sports Nutrition”

Beneficile aminoacizilor

Pe langa rolul lor esential in formarea proteinelor unii aminoacizi au un efect direct asupra sanatatii tale. Un exemplu relevant este triptofanul care se transforma in regulatorul starii de buna dispozitie seratonina. Suplimentele ce contin acesti aminoacizi cresc functile psihologice sporind atentia si orientarea. Creatina creste forta musculara si imbunatateste semnificativ perfomanta in eforturi de scurta durata la intensitate maxima iar BCAA ajuta la sintetizarea proteinelor.   

Pentru sanatatea ta

Suplimentele pe baza de aminoacizi contin foarte putine calorii in timp ce o masura de proteina contine aproximativ 100 de calorii.  Ai grija ca aceste calorii sa nu depaseasca regimul tau zilnic.

Suplimentele pe baza de soia contin izoflavone  care este un fitoestrogen natural puternic asa ca incercati sa le evitati daca suferiti de o boala tiroidiana sau in cazul femeilor aveti un istoric de cancer uterin sau sunteti insarcinata.

Chestionar
Ce parere aveti despre magazinul online Multipower Romania?